اخبار و مقالات, مقالات

کیت نمونه گیری خانگی HPV

کیت نمونه گیری HPV شرکت خدمات آزمایش در منزل های طب

یکی از مهم‌ترین خدمات آزمایشگاهی، ارائه امکان تست HPV در منزل است که برای انجام آن می‌توان از کیت نمونه گیری خانگی HPV استفاده کرد تا با حفظ بهداشت فردی و حریم خصوصی، در آسایش و راحتی کامل امکان تشخیص این بیماری در دسترس همگان باشد.

روش انجام تست HPV در منزل به این صورت است که پس از درخواست سفارش مربوطه به آزمایشگاه، کیت نمونه گیری خانگی HPV در اختیار افراد قرار میگیرد تا طی آموزش‌ها و دستورالعمل‌های موجود فرایند نمونه‌گیری در داخل خانه انجام شده و پس از آن، کیت به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و تست‌های لازم برای تشخیص وجود این بیماری در بدن افراد انجام شده و نتیجه از راه‌های ارتباطی ویژه در اختیار فرد قرار خواهد کرد.

HPV یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در میان افراد است که تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ نوع مختلف از آن شناخته شده است. در این میان تحقیقات متخصصین نشان داده که بیش از ۳۰ نوع از ویروس‌های HPV در سطح بسیار خطرناک قرار دارند که باعث بروز بیماری‌های شدیدتری نظیر سرطان دهانه رحم در بانوان، سرطان مقعد یا سرطان آلت تناسلی می‌شود. متخصصین، HPV را در دسته بندی بیماری‌های عفونی با ریشه انتقال از راه‌های مقاربتی قرار داده‌اند که خود، دارای دو دسته بندی مجزا با عنوان کم‌ خطر و پر خطر دارد.

نمونه گیری خانگی HPV کاربردی‌ترین راه تشخیص

نمونه گیری خانگی HPV با استفاده از کیت مخصوص از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌کارهای تشخیصی است که برای این بیماری در نظر گرفته شده است.

یکی از نکاتی که باید در مورد HPV در نظر گرفته شود این است که این بیماری در روز‌های اولیه ابتلا هیچ علائم و نشانه‌ای ندارد و عملا خاموش است. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد به سادگی امکان انتقال آن را به دیگران داشته باشند و در عین حال عوارض ناشی از ابتلای آن در بدن افراد با سرعت بیشتری رشد کند.

این بیماری به طول معمول در طول ۱۸ تا ۲۴ ماه اولیه ابتلا کامل خاموش است و هیچ نشانه‌هایی را از خود بروز نمیدهد. با این حال ایجاد زگیل در ناحیه‌های جنسی پس از مدتی می‌تواند بروز پیدا کند و این موضوع را می‌توان نشانه‌های اولیه از ابتلای فرد به HPV در نظر گرفت.

لازم به ذکر است که عوارض HPV فقط در زگیل خلاصه نمی‌شود، بلکه در طولانی مدت، برخی از آن دسته ویر‌وس‌های HPV که در دسته‌بندی خطرناک جای گرفته‌اند می‌توانند باعث بروز سرطان در افراد شوند و افراد را با مشکلات به مراتب پیچیده‌تر مواجه کنند و حتی در برخی از اوقات افراد مبتلا را به کام مرگ بکشانند.

با توجه به این توضیحات، توصیه می‌شود تا در صورتی که رابطه پرخطر داشته‌اید یا به هر دلیلی خود را مشکوک به ابتلا به HPV می‌دانید، در سریع‌ترین زمان ممکن تست‌های لازم برای تشخیص این بیماری را انجام دهید و با دریافت نتیجه از ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری ویروسی آگاه شوید.

یکی از راه‌کارهای ساده برای تشخیص هر چه سریع‌تر این بیماری استفاده از کیت نمونه گیری خانگی HPV است. با استفاده از این کیت که توسط آزمایشگاه ارسال می‌شود، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با رعایت اصول بهداشت و البته حریم خصوصی تست لازم را انجام داده و نتیجه را دریافت کنید.

نمونه گیری خانگی HPV راهکاری ساده‌تر و آسان‌تر است

یکی از نکات مهم برای آزمایش این بیماری این است که روش نمونه گیری HPV در آزمایشگاه تاحدودی پیچیده است و ممکن است افراد تمایلی به انجام آن نداشته باشند. نمونه‌گیری برای تست HPV در صورتی که از ناحیه واژن باشد، باید توسط فرد متخصص و با برداشت سلول‌های جداره واژن انجام شود. نمونه گیری از مقعد نیز در صورتی که نشانه‌هایی از پاپ مقعدی وجود داشته باشد، ممکن است قابل انجام باشد. با این حال تمامی روش‌های موجود برای انجام تست یاد شده تا حدودی دشوار هستند.

در این میان نمونه گیری خانگی HPV با استفاده از کیت یکی از راه‌کارهای ساده در این زمینه به حساب می‌آید که برای بسیاری از افراد در شرایط مختلف آمکان‌پذیرتر خواهد بود و افراد بیشتری تمایل به انجام آن دارند دارند.

نکات مهم در مورد نمونه گیری خانگی HPV و نتایج تست

نکته مهم در مورد نمونه گیری خانگی HPV و نتایج تست مربوط به ان است که هیچ تستی برای این موضوع نتیجه‌ای صد درصد را با خود همراه ندارد. از همین لحاظ ممکن است، تست انجام شده با نتایج کاذب همراه باشد. به عنوان مثال نتایج تست فردی ممکن است در آزمایش ابتدایی مثبت شود، اما در تست‌های بعدی این نتیجه منفی به دست آید.

از طرف دیگر باید در نظر داشت که هیچ درمان خاصی تاکنون برای افراد مبتلا به HPV در نظر گرفته نشده است و صرفا مکان کنترل و جلوگیری از عوارض شدیدتر آن وجود دارد و مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از آن، پیشگیری است. با توجه به این موضوع، باید در نظر داشت که نتایج ممکن است خطا داشته باشند و از طرف دیگر راه‌کارهای درمانی لزوما امکان پاسخگویی و تضمین سلامت افراد مبتلا به این بیماری را ندارند.

ثبت رایگان تست HPV در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 4 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *