اخبار و مقالات, مقالات

علت خارش آلت تناسلی، تشخیص و درمان آن

علت خارش آلت تناسلی، تشخیص و درمان آن-در شهر تهران-در محل

خارش آلت تناسلی در مردان و زنان، چه در اثر یک بیماری ایجاده شده باشد و چه علت مهم و مشخصی نداشته باشد، یک بیماری کلافه‌ کننده است و می تواند، تمام روز شما را مختل کند. در ادامه می خواهیم، عوال مختلفی که منجر به خارش آلت تناسلی می شوند را بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با علت خارش آلت تناسلی بیشتر آشنا شوید.

علت خارش آلت تناسلی، تشخیص و درمان آن-در شهر تهران-در محل

علت خارش آلت تناسلی

خارش آلت تناسلی می تواند ناشی از انواع مختلف التهاب یا عفونت باشد. در این جا، بیماری های مختلف که منحر به خارش آلت تناسلی می شوند را معرفی خواهیم کرد.

تبخال ناحیه تناسلی

تبخال تناسلی از جمله بیماری های ویروسی است. این ویروس می تواند سال ها در بدن فرد نهفته بماند و شیوع آن می تواند همراه با خوشه های کوچکی از تاول های پر از مایع ایجاد شود. البته ایجاد درد و خارش در ناحیه تناسلی و آلت تناسلی از دیگر نشانه های این بیماری است.

گلسنگ براق

گلسنگ براق که با عنوان لیکن نیتیدوس هم شناخته می شود، باعث می شود تا سلول های پوست، ملتهب شوند. التهاب سلول های پوست، منجر به ایجاد برجستگی های ریز در قسمت های مختلف بدن از جمله آلت تناسلی می شود. این برجستگی ها معمولا روی سطح صاف، به اندازه پین و به رنگ گوشت هستند.

کاندیدیازیس

کاندیدیازیس یا برفک مردانه که با عنوان عفونت قارچی مردانه هم، شناخته می شود، معمولا در سر آلت تناسلی به وجود می آید. در اثر این بیماری، زیر پوست ختنه گاه و نوک آلت تناسلی، دچار خارش شده و در واقع این وضعیت می تواند باعث سوزش، قرمزی، بثورات پوستی و ترشحاتی شبیه پنیر در زیر پوست ختنه گاه شود.

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل ناحیه تناسلی، یک بیماری مقاربتی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. این زگیل ها، ظاهری شبیه به گل‌ کلم داشته و گوشتی رنگ است. حتی ممکن است، هنگام نزدیکی، دچار خارش و خونریزی شوید.

لیکن پلان و پسوریازیس

لیکن پلان، منجر به التهاب بخش های مختلف بدن مانند مو، ناخن، پوست و آلت تناسلی می شود و حتی در سطوح صاف، منجر به ایجاد تاول می شود.

پسوریازیس هم از دیگر بیماری های پوستی است که آلت تناسلی را درگیر می کند. در این بیماری، سلول های پوستی به سرعت رشد می کنند و روی سطح پوست جمع می شوند. در نهایت هم بیمار از خارش و لکه های قرمز و پوسته پوسته شدن رنج خواهد برد.

گال

در بیماری گال، بر روی سطح پوست، به خصوص در چین های پوست، کنه های ریز ریز، سوراخ هایی را حفر می کنند. البته ممکن است، در پوست اطراف آلت تناسلی و ناحیه تناسلی مرد نیز سوراخ ایجاد کنند. گال باعث خارش شدید شده و شما ممکن است متوجه ردهای لانه ریزی روی آلت تناسلی خود شوید.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی، نوعی حساسیت پوستی است که در صورت تماس با آلرژن، آلت تناسلی را درگیر می کند. عامل این حساسیت ها ممکن است، صابون ها، عطرها و پارچه باشد. این بیماری همراه با خارش است و ممکن است، باعث خشکی پوست، بثورات قرمز تناسلی و برجستگی های ریز شود.

بالانیت

بالانیت از دیگر بیماری های التهابی است که غدد آلت تناسلی را درگیر کرده و با خود علائم دیگری مانند درد، خارش، قرمزی و تورم به همراه دارد. برخی از مردان نیز ادرار دردناکی را تجربه می کنند.

موی فرورفته

موهای آلت تناسلی ممکن است در زیر پوست فرو بروند. در چنین حالتی، فرد در آن ناحیه، دچار خارش شده و در این محل، یک برآمدگی نرم یا یک تاول دردناک ایجاد می شود.

اورتریت

در این بیماری، لوله ای که ادرار را از مثانه خارج می کند، دچار التهاب می شود. از دیگر علائم این بیماری شامل تکرر ادرار، مشکل در ادرار کردن و وجود خون در مایع منی است.

مشکلات پوستی

گاهی اوقات افراد به دلیل شپش شرمگاهی، اگزما، عفونت قارچی پوست، فولیکولیت و غیره در ناحیه آلت تناسلی و کشاله ران دچار خارش های پوستی می شوند.

علت خارش آلت تناسلی، تشخیص و درمان آن- درمان پزشکی و خانگی در تهران

روش های درمانی برای خارش در ناحیه آلت تناسلی

برای رفع خارش های پوستی دو روش درمان خانگی یا پزشکی موجود است.

درمان های خانگی

گاهی اوقات مشکل خارش آلت تناسلی، چندان جدی نبوده و تنها به دلیل حساسیت پوستی و یا موی فرو رفته در پوست ایجاد می شود. در چنین مواردی، افراد می توانند، خارش و التهابات پوستی را با روش هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، بر طرف کنند.

کمپرس سرد

یک کیسه یخ را در حوله پیچیده وحدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی آلت تناسلی خود بمالید. کمپرس سرد، التهاب ناشی از بالانیت یا اورتریت را کاهش می دهد.

بلغور جو دوسر کلوئیدی

با پاشیدن پودر بلغور جو دوسر در آب ولرم، حمام بلغور جو را آماده کنید. خواص ضد التهابی این ماده، تحریکات پوستی مانند خارش و خشکی را کاهش می دهد.

سرکه سیب

سرکه سیب محلول در آب، می تواند برای خارش آلت تناسلی، ناشی از بیماری پسوریازیس را کاهش دهد.

نمک دریای مرده

نمک دریای مرده یا نمک اسپوم را به آب ولرم حمام اضافه کرده و 15 دقیقه در آن بخوابید. این روش برای درمان خارش آلت تناسلی، ناشی از بیماری پسوریازیس مفید است.

جوش شیرین

برای کاهش خارش آلت تناسلی، ناشی از بیماری هایی مانند برفک یا عفونت مخمری از جوش شیرین استفاده کند. در این روش می توانید جوش شیرین را به آب ولرم حمام اضافه کرده و یا از ترکیب جوش شیرین و آب، خمیری آماده کرده و آن را روی محل قرار دهید.

درمان های پزشکی برای خارش آلت تناسلی

درمان دارویی با توجه به علت خارش آلت تناسلی باید مشخص شود.

• استفاده از آنتی بیوتیک، می تواندعفونت ناشی از باکتری روی پوست را تسکین دهد.

• کرم های استروئیدی و هیدروکورتیزون، خارش، قرمزی و التهاب پوست را تسکین می دهند.

• داروهای ضد قارچ، می تواندعفونت های قارچی از جمله عفونت های قارچی را از بین ببرد.

• آنتی هیستامین، تسکین کننده تحریکات پوستی ناشی از آلرژی است.

ثبت امتیاز
[کل: 7 میانگین: 4.4]

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “علت خارش آلت تناسلی، تشخیص و درمان آن

  1. سهیل گفت:

    من خیلی اطراف آلت تناسلی خودم جدیدا خارش دارم به نظر شما دلیلش چیه ؟ میتونه زگیل باشه؟

    1. Hi-Teb گفت:

      بله احتمالش وجود داره ولی باید حتما برای تشخیص تست بدید. برای انجام تست تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *