اخبار و مقالات, مقالات

راه های افزایش قد طبیعی در سنین مختلف

راه های افزایش قد طبیعی در سنین مختلف-کودکی-نوجوانی-بزرگسالی-های-طب

تمایل به افزایش قد در بین زنان و مردان امری طبیعی است. در همین راستا بسیاری والدین برای افزایش قد فرزندانشان و یا حتی بزرگسالان برای افزایش قد خود، تلاش می کنند. باید به این نکته دقت داشته باشید، عوامل ژنتیکی و محیطی هر دو بر روی قد تاثیر می‌گذارند. بنابراین افراد می توانند، شرایط محیطی را به ایده آل ترین حالت ممکن تبدیل کرده به راه های افزایش قد خود کمک کنند.

در این مقاله می خواهیم، به بررسی عوامل و راه ‌های موثر بر رشد قد در سنین مختلف بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

راه های افزایش قد طبیعی در سنین مختلف-کودکی-نوجوانی-بزرگسالی-های-طب

راه های افزایش قد در سنین مختلف

برای فزایش قد هر فرد، در سنین مختلف، شرایط متفاوتی وجود دارد که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد.

راه های افزایش قد در سن ۲ تا ۱۰ سالگی

برای این که فرزندان بلند قدی داشته باشید، باید در کنار عوامل ژنتیکی، از عوامل خارجی، مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم، هم کمک بگیرید.

داشتن رژیم غذایی متعادل و مغذی

داشتن تغذیه سالم برای افزایش کودکان و نوجوانان شما بسیار است. یک رژیم غذایی سالم باید شامل پروتئین‌ ها، کربوهیدرات‌ ها، چربی و ویتامین ‌ها به مقدار لازم باشد و در ضمن کودک از خوردن غذاهای ناسالم مانند تنقلات بسته ‌بندی ‌شده یا فست‌ فود، نوشیدنی‌ های شیرین گازدار و غذاهای سرخ ‌شده خودداری کند.

و در مجموع سعی کنید از غذاهایی مانند دانه کدو و بادام زمینی استفاده کنید که روی یا زینک زیادی داشته باشند.

انجام تمرینات کششی

حرکات کششی، حتی اگر حرکات ساده ای باشند، منجر به کشیده شدن ستون فقرات کودک شده و حتی حالت بدن او را اصلاح می کند.

آویزان شدن از میله بارفیکس

آویزان شدن از میله بارفیکس،‌ به کشیده شدن ستون فقرات کمک کرده و هم چنین عضلات بازو و پشت را قوی ‌تر می کند.

پریدن و دویدن

پرش یکی از بهترین روش ها برای افزایش قد است، زیرا بدن کودک، هنگام پریدن، به طور کامل کشیده می ‌شود و همین امر منجر به رشد عمودی کودک خواهد شد.

شنا کردن

با شنا کردن تمام ماهیچه‌ های بدن، درگیر شده و به کودک شما کمک می کند تا سالم بماند و در ضمن با تقویت ستون فقرات باعث می شود تا بدنی بلند و سالم داشته باشند.

خواب کافی

خواب کافی برای کودکان و بزرگسالان حیاتی است و به آن ها کمک می کند تا قد بلندتر و قوی ‌تر شود. زیرا هورمون رشد در کودکان، زمان خواب آن ها ترشح می شود. بنابراین کم خوابیدن یا خواب بد موقع از عوامل موثر برای کاهش رشد قد کودک شماست.

مقاله مرتبط: مشاوره پزشکی در منزل

مصرف ویتامین D

ویتامین D موجود در نور خورشید، به رشد ماهیچه ‌ها و استخوان‌ ها کمک خواهد کرد و از سویی دیگر وجود ویتامین D در بدن، کمک به جذب کلسیم مواد غذایی می کند. علاوه بر نور خورشید، مواد غذایی مانن ماهی‌ های چرب و غذاهای دریایی، قارچ و زرده تخم مرغ منبع خوبی برای ویتامین D هستند.

سالم نگه داشتن وضعیت بدنی

وضعیت بدنی نامناسب مانند قوز کردن یا خمیده ایستادن یا نشستن، فشار غیرضروری به ستون فقرات وارد کرده و شکل ستون فقرات کودک شما را تغییر داده و ممکن است، رشد قد کودک را به خطر بیندازد.

استفاده از مکمل های هورمون رشد

یکی دیگر، از راه ‌های افزایش قد، استفاده از مکمل های هورمون رشد است. بهترین قرص‌های HGH شامل پیش سازهای هورمون رشد، به غده هیپوفیز کمک می‌ کنند تا به طور طبیعی HGH بیشتری آزاد کند.

راه های افزایش قد طبیعی در سنین مختلف-کودکی-نوجوانی-بزرگسالی-در-منزل

راه های افزایش قد در سنین بلوغ و نوجوانی

نوجوانان در سن 10 تا 15 سالگی ، با جهش رشد مواجه می شوند. از این رو توجه به افزایش قد در سن نوجوانی بسیار حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه ویژه داشتو

خوردن صبحانه سالم و کامل

نوجوانان باید وعده صبحانه را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهند. زیرا خوردن صبحانه سالم، متابولیسم بدن را افزایش داده و به جذب بیشتر مواد مغذی کمک کرده و نقش موثری در افزایش قد کودکان خواهد داشت.

داشتن خواب و استراحت کافی

داشتن الگوی خواب مناسب، تاثیر بسزایی در رشد بدن دارد. زیرا بافت ‌های بدن، در زمان خواب، رشد و ترمیم خوبی داشته و در واقع خواب نامنظم باعث جلوگیری از تولید هورمون رشد می ‌شود.

ورزش و یوگا

ورزش هایی مانند پرش، بسکتبال، شنا، تنیس و فوتبال، در سن نوجوانی، نقش بسیار مهمی در افزایش قد داشته و به کشش اندام‌ ها و بافت ‌های بدن کمک می ‌کنند. برخی حرکت ‌های یوگا هم برای افزایش قد بسیار موثر هستند.

حفظ وزن مناسب بدن

حفظ وزن در سن نوجوانی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا چاقی باعث تغییر فرم بدن و ستون فقرات شده و روند رشد قد نوجوانان را متوقف می کند.

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب، منجر به پاکسازی بدن شده و به جذب مواد مغذی مناسب رشد قد، کمک می کند. بنابراین یکی از راه های افزایش قد در سن نوجوانی، نوشیدن آب است.

اجتناب از بازدارنده های رشد

استعمال دخانیات و مصرف الکل، در سنین نوجوانی رشد طبیعی بدن را متوقف می کند، بنابراین نوجوانان باید در این سنین از مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل دوری کنند تا رشد قد خوبی داشته باشند.

مقاله مرتبط: خدمات پزشکی در منزل

راه های افزایش قد در بزرگسالی

معمولا بعد از دوره بلوغ و سن 18 سالگی، صفحات رشد بسته شده و قد افراد رشد نمی کند. البته افرادی هستند که تا سن 20 تا 21 سالگی هم چند سانتی متری رشد می کنند. اما علم ارتوپدی، برای رفع کوتاه قدی بزرگسالان هم، راه چاره ای پیدا کرده است.

برای افزایش قد بزرگسالان، یک روش جراحی برای بلند کردن استخوان‌ های پا یا بازو وجود دارد. این نوع عمل جراحی، برای اصلاح ناهماهنگی‌ های طول اندام یا برای اهداف زیبایی انجام می شود.

با جراحی افزایش طول اندام، می‌توان ساق پا (درشت نی) را تا ۶ سانتی‌ متر و ساق بالایی (ران) را تا ۸ سانتی ‌متر بلند کرد. با این روش، می ‌توان در مجموع ۱۳ تا ۱۵ سانتی ‌متر، قد افراد را افزایش داد.

ثبت امتیاز
[کل: 5 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “راه های افزایش قد طبیعی در سنین مختلف

  1. ندا گفت:

    برای اینکه قد بچم طبیعی باشه از قرص استفاده کنم مشکلی داره؟؟

    1. Hi-Teb گفت:

      با تجویز دکتر مشکلی نداره و چیزی که خیلی مهمه تغذیه هست. تغذیه مناسب روی رشد طبیعی قد بسیار تاثیر داره. تماس بگیرید برای مشاوره با پزشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *