اخبار و مقالات, مقالات

رهایی از عفونت‌های مقاربتی زگیل‌ تناسلی و تبخال جنسی

رهایی از عفونت‌های مقاربتی زگیل‌ تناسلی و تبخال جنسی-شرکت خدمات پزشکی در منزل های‌طب

زگیل‌ تناسلی و تبخال تناسلی عفونت‌های مقاربتی (STIs) هستند. آنها توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند اما ممکن است در قسمت‌های مشابه بدن ظاهر شوند. هر دو بیماری مقاربتی ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، زیرا همیشه علائم ایجاد نمی‌کنند. هر دو نیز بسیار مسری هستند.

رهایی از عفونت‌های مقاربتی زگیل‌ تناسلی و تبخال جنسی-شرکت خدمات پزشکی در منزل های‌طب

علل ایجاد زگیل‌های تناسلی و تبخال جنسی

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی می‌تواند از طریق تماس مستقیم پوست به پوست نیز منتقل شوند با این حال که آنها توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند.

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی نوعی عفونت مقاربتی است و از طریق تماس فیزیکی مستقیم با فرد آلوده به ویروس منتقل می‌شود. ممکن است یک فرد حتی بدون وجود زگیل قابل مشاهده، ویروس را روی پوست خود داشته باشد.

معمولاً در طول رابطه جنسی واژینال یا مقعدی بین افراد منتقل می‌شود. در موارد نادری نیز ممکن است از طریق رابطه دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود. شما می‌توانید هنگام استفاده از کاندوم به زگیل مبتلا شوید، زیرا تمام پوست ناحیه تناسلی با کاندوم پوشانده نمی‌شود.

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی حتی بدون علائم و قبل از ظاهر شدن تاول یا زخم بسیار مسری است. این بیماری توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود

مانند زگیل تناسلی، تبخال تناسلی می‌تواند از طریق تماس پوست به پوست با ناحیه‌ای از بدن که آلوده است بین افراد منتقل شود. HSV می‌تواند از طریق راه های زیر منتقل شود:

  • رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی مقعدی
  • رابطه جنسی واژینال
  • تبخال تناسلی می‌تواند از راه‌های دیگری نیز منتقل شود، از جمله:
  • اگر تبخال با اندام تناسلی تماس پیدا کند
  • ه اشتراک گذاشتن وسایل جنسی با فردی که مبتلا به تبخال است
  • انتقال عفونت از طریق انگشتان به اندام تناسلی

امکان ابتلا به تبخال از طریق تماس اتفاقی از طریق قاشق و چنگال یا فنجان وجود ندارد، زیرا ویروس زمانی که روی پوست نباشد، عمر طولانی ندارد.

راه های درمان رهایی از عفونت‌های مقاربتی زگیل‌ تناسلی و تبخال جنسی-hi-teb

علائم زگیل‌های تناسلی و تبخال جنسی

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی میتواند علائم مختلفی را در ناحیه تناسلی و سایر نقاط بدن ایجاد کند. اما هر دوی این بیماری‌های مقاربتی می‌توانند مورد توجه قرار نگیرند، زیرا در برخی افراد هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند

علائم زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی ممکن است همیشه با چشم قابل مشاهده نباشد. در برخی موارد ممکن است آنقدر کوچک باشند که نتوانید آنها را ببینید.

زگیل تناسلی ممکن است به رنگ پوست شما ظاهر شود و برجسته یا صاف باشد. آنها همچنین ممکن است ظاهری شبیه به قسمت بالای گل کلم داشته باشند. این زگیل‌ها معمولاً بدون درد هستند.

علائم تبخال تناسلی

در بسیاری از موارد، اکثر مردم متوجه نمیشوند که تبخال تناسلی دارند زیرا هیچ علامتی را تجربه نمیکنند. برخی از افراد ممکن است در عرض چند هفته پس از قرار گرفتن در معرض HSV.1 علائم در آنها شکل گیرد.

علائم ممکن است شامل گروهی از ضایعات باشد که از نظر ظاهری شبیه تاول‌ها یا زخم‌ها هستند. ممکن است بترکند و زخم قرمزی بر جای بگذارند. ضایعات ممکن است دردناک باشند و احساس سوزش داشته باشند.

راه‌های درمان زگیل‌های تناسلی و تبخال جنسی

موارد زگیل تناسلی همیشه نیاز به درمان ندارند، اما گزینه‌های درمانی مختلفی در دسترس هستند. تبخال تناسلی قابل درمان نیست، اما درمان بر کاهش علائم و جلوگیری از انتشار ویروس به دیگران تمرکز دارد.

راه‌های درمان و پیشگیری زگیل ناحیه تناسلی

اگرچه درمان زگیل تناسلی همیشه ضروری نیست زیرا ممکن است خود به خود برطرف شود، درمان احتمال انتقال زگیل به فرد دیگری را کاهش می‌دهد و ممکن است زایمان واژینال را در صورت بارداری آسانتر کند.

گزینه‌های درمانی براساس محل زگیل‌ها و بزرگی آنها متفاوت است. برخی از گزینه‌ها عبارتند از:

  • از بین بردن زگیل با استفاده از چاقو، سیم، برق، لیزر یا انجماد
  • استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن زگیل
  • کرم

راه‌های درمان و پیشگیری تبخال

تبخال تناسلی قابل درمان نیست. ممکن است از داروها برای کمک به کاهش علائم استفاده شود. داروهای ضد ویروسی می‌توانند مدت زمان شیوع تبخال را کوتاه کنند یا از بروز آن جلوگیری کنند. این داروها همچنین می‌توانند خطر سرایت تبخال را به دیگران کاهش دهند.

داروهای درمان زگیل تناسلی و تبخال جنسی

در آخر

زگیل تناسلی ممکن است با معاینه توسط یک پزشک تشخیص داده شود. در برخی موارد، تبخال تناسلی ممکن است از طریق سواپ تهیه شده ازضایعه یا آزمایش خون تشخیص داده شود. زگیل تناسلی می‌تواند بدون درمان برطرف شود، اما گزینه‌های درمانی شامل کرم‌های تجویزی و حذف زگیل در دسترس هستند. هیچ درمانی برای تبخال تناسلی وجود ندارد، اما داروهای ضد ویروسی ممکن است شیوع را کوتاه مدت کرده یا از آن جلوگیری کنند.

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 3 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *