اخبار و مقالات, مقالات

آیا تست HPV دختران امکان‌پذیر است؟

تست HPV دختران های-طب

تست HPV در بانوان معمولاً با آزمایش پاپ اسمیر مشخص می‌شود؛ حال سوال این است که آیا دختران هم می‌توانند تست HPV بدهند و اینکه انجام تست HPV دختران به چه صورت است؟

تشخیص بیماری HPV از طریق پاپ اسمیر به این صورت است که با استفاده از براش‌های ویژه مقداری از سلول های داخل رحم برداشته می‌شود و پس از انجام فرآیند نمونه‌گیری، فرایندهای آزمایشگاهی انجام خواهند شد تا نتیجه مربوط به ابتلای فرد به HPV و سرطان رحم تشخیص داده شود. در این میان، برای تست HPV دختران به دلیل اهمیت باکرگی امکان انجام آزمایش پاپ اسمیر وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا متخصصین به دنبال راهکار‌های جایگزین برای تشخیص این بیماری در دختران دوشیزه باشند.

تست HPV دختران به چه صورت انجام می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، دختران امکان انجام تست پاپ اسمیر را به دلیل اهمیت باکرگی ندارند؛ به همین دلیل پزشکان متخصص معمولاً راهکارهای جایگزینی را برای تشخیص ابتلا به ویروس HPV در دختران تجویز می‌کنند.

اما باید در نظر داشت که مهم‌ترین و قابل اطمینان‌ترین راهکار برای تشخیص اچ پی وی در بانوان از راه تشخیص تغییراتی است که روی سلول‌های دهانه رحم اتفاق افتاده است. گاهی اوقات ویروس باعث بروز زگیل‌های تناسلی در این ناحیه می‌شود و امکان تشخیص دقیق ابتلا به این بیماری ویروسی را فراهم می‌کند؛ اما دختران دوشیزه امکان انجام این تست را ندارند.

از آنجایی که در آزمایش پاپ اسمیر اسپکولوم باید وارد رحم و دهانه رحم شود، امکان انجام این تست برای دختران وجود ندارد. به همین دلیل نیز راهکارهای جایگزین برای تشخیص ابتلای دختران به اچ پی وی انجام خواهد شد. در ادامه این مطلب تعدادی از راهکارهای جایگزین که برای تشخیص ابتلای دختران به HPV مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره خواهیم کرد.

مقاله مرتبط:
آسان‌ترین راه نمونه گیری HPV و STD

راهکارهای جایگزین برای تشخیص HPV  برای آنها کدام است؟

هرچند که دقت تست پاپ اسمیر برای تشخیص پیش HPV نسبت به راهکارهای دیگر بسیار بالاتر است، اما می‌توان از طریق راهکارهای دیگر نیز امکان تشخیص این بیماری را در دوشیزگان فراهم آورد.

 تست HPV دختران

البته باید در نظر داشت که ابتلا به سرطان دهانه رحم معمولاً به دلیل افزایش تعداد ارتباط‌های جنسی است و به همین دلیل دوشیزگان احتمال کمتری برای ابتلا به این بیماری دارند؛ اما تشخیص ابتلای این افراد این بیماری‌های ویروسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که در صورت افزایش احتمال ابتلای فرد به سرطان دهانه رحم درمان زودهنگام بسیار اهمیت دارد.

راهکارهایی نظیر تست سرطان و معاینات لگنی، سونوگرافی‌های شکم، انجام آزمایش‌های خونی و بررسی ترشحات واژینال از جمله مواردی هستند که برای تست HPV دختران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاینات دوره‌ای زنانه نیز می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برای تشخیص سرطان دهانه رحم و احتمال ابتلای دختران به بیماری اچ پی وی کارساز باشد. از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین راهکارهای جایگزین که برای تست HPV دختران و تشخیص آن مورد استفاده قرار می‌گیرد آنالیز ترشحات است.

همچنین پزشک متخصص می‌تواند با بررسی و آزمایش ساختار لگن و آزمایش‌های متعدد مربوط به آن، امکان تشخیص احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی نظیر زگیل تناسلی را داشته باشد. با توجه به این موضوع افراد باید به شکل کاملا سریع و پیشرفته اقدامات لازم را در جهت مقابله با این بیماری ویروسی انجام دهند تا در صورت بروز علائم ابتدایی ابتلا به این بیماری امکان مقابله با آن را داشته باشند.

در صورتی که دختران با علائمی نظیر افزایش درد شدید در ناحیه شکم افزایش سطح ترشحات واژینال، احساس غیرعادی خارش یا سوزش و بوی بد واژن و همچنین به هم ریختگی غیرمعمول دوره‌های قاعدگی و طولانی شدن آن‌ها مواجه شدند، باید در گام اول تست‌های ابتدایی برای تشخیص HPV را انجام دهند.

تست HPV دختران

هر یک از علائم مذکور می‌توانند یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری HPV یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم باشند که در نوع خود بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل پزشک‌ها و متخصصین توصیه می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تست‌های مربوط به ابتلای افراد به این بیماری ویروسی خطرناک انجام پذیرد.

مقاله مرتبط:
از بیماری­‌های مقاربتی چه می‌­دانید؟

آیا انجام تست HPV  دختران مهم است؟

همانطور که گفته شد احتمال ابتلای دختران به بیماری ویروسی HPV نسبت به افرادی که تعداد ارتباطات جنسی واژینال متعدد داشته‌اند، بسیار کمتراست با این حال احتمال ابتلای دوشیزگان به این بیماری صفر نیست و اطلاع از تست HPV  دختران حائز اهمیت است.

به همین دلیل نیز راهکارهای متعددی برای تشخیص ابتلا این افراد به بیماری‌های مقاربتی انجام می‌شود تا از آن طریق از سلامت این افراد و عدم احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری‌های خطرناک‌تر نظیر سرطان دهانه رحم انجام خواهد شد.

باید در نظر داشت که ابتلا به ویروس HPV می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های خطرناک‌تری مثل سرطان دهانه رحم شود. این موضوع به خودی خود نشان می‌دهد که تشخیص زودهنگام ابتلای فرد به ویروس زگیل تناسلی تا چه حد از اهمیت بالایی برخوردار است و اینکه چرا فرد باید در سریع‌ترین زمان ممکن از ابتلا به این بیماری ویروسی مطلع شود تا از این طریق بتواند فرایند‌های درمانی را در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز کند.

ثبت رایگان تست HPV در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 4 میانگین: 4.8]

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “آیا تست HPV دختران امکان‌پذیر است؟

  1. ناشناس گفت:

    چطوری یه دختر سونوی وازینال انجام بده..‌

    1. Hi-Teb گفت:

      با سلام

      برای دخترها یکی از موارد سونوگرافی شکم هست. امکان سونوگرافی وازینال برای دوشیزه وجود نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *