اخبار و مقالات, مقالات

آسان‌ترین راه نمونه گیری HPV و STD

نمونه گیری std-hpv های-طب

بیماری‌هایی نظیر HPV و مجموعه بیماری‌های مقاربتی که به عنوان STD شناخته می‌شوند، معمولاً از طریق انجام تست پاپ اسمیر در بانوان قابل شناسایی هستند. در این میان راهکارهای دیگری نظیر انجام آزمایش خون و معاینه‌های کلی برای زنان و مردان در زمینه تشخیص این بیماری‌ها وجود دارد؛ اما حالا سوال این است که آیا برای نمونه گیری HPV و STD و تشخیص ابتلا به این بیماری‌ها راهکارهای آسان‌تری نیز وجود دارد؟

نمونه گیری HPV در منزل، راهکاری جایگزین

یکی از بهترین راهکارهایی که برای تشخیص ابتلا به HPV در بانوان وجود دارد امکان انجام فرایند نمونه گیری در منزل است. افراد با استفاده از این روش می‌توانند بدون اینکه تست پاپ اسمیر را انجام دهند و فرآیند دشوار و سخت آن را تحمل کنند، صرفاً امکان دسترسی به کیت‌های نمونه گیری HPV خانگی را داشته باشد و از آن طریق در کمترین زمان ممکن و با حفظ حریم خصوصی و در شرایطی آرامش‌بخش بتوانند نتیجه تست مربوطه را به دست بیاورند.

تست HPV در منزل یکی از مهم‌ترین خدماتی که امروزه توسط بسیاری از آزمایشگاه‌های مدرن در سراسر دنیا ارائه می‌شود. در ایران نیز آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای برای ارائه این خدمات وجود دارد که‌ «های طب» یکی از این آزمایشگاه‌ها به حساب می‌آید.

فرایند انجام نمونه گیری HPV و STD در منزل برای تست به این صورت است که پس از ثبت سفارش و درخواست انجام آن، کیت نمونه گیری HPV خانگی برای شما ارسال خواهد شد.

نمونه گیری HPV

شما می‌توانید پس از دریافت کیت نمونه گیری خانگی با انجام دستورالعمل‌های دقیقه ارائه شده در آن، اقدام به انجام فرآیند نمونه گیری کرده و پس از آن کیت نمونه گیری را برای انجام فرایند‌های آزمایشگاهی به مرکز آزمایشگاه ارسال کنید.

سازوکار کیت نمونه گیری خانگی به این صورت است که در صورت استفاده‌ی درست از آن، پس از قرار دادن در محل مربوطه و برای مدت زمان مشخص، کیت می‌تواند با برداشت ترشحات داخلی رحم امکان تشخیص ابتلا به HPV را در آزمایشگاه فراهم می‌آورد.

این روش علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، باعث می‌شود تا شما بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دقیق مربوط به انجام نمونه گیری در منزل دسترسی داشته باشید.

مقاله مرتبط: علائم و عوارض HPV در زنان

دقت نمونه گیری HPV در منزل چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد انجام تست و نمونه گیری HPV در منزل و استفاده از کیت‌های خانگی وجود دارد، مربوط به دقت آن‌ها است. در حقیقت بسیاری از متقاضیان انجام تست HPV می‌خواهند بدانند که آیا استفاده از راهکار‌های مربوط به آزمایش در منزل به اندازه آزمایش‌هایی که در مراکز آزمایشگاهی انجام می‌شود دقیق هستند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نتیجه تحقیقات نشان داده که انجام فرآیند نمونه گیری HPV در منزل از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان به نتایج حاصل از انجام این تست به طور کامل اعتماد داشت؛ اما حقیقت این است که بسیاری از محققین بر این باور هستند که انجام فرایند نمونه گیری HPV در منزل با چالش‌های ویژه در زمینه افزایش دقت نیز مواجه است.

بر اساس دیدگاه برخی از جوامع پزشکی به خصوص سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا مهم‌ترین و قابل تاییدترین روش برای تشخیص تست HPV و اطلاع آن در بانوان انجام تست پاپ اسمیر است.

نمونه گیری HPV

سازمان غذا و داروی آن ایالات متحده آمریکا همچنین کیت‌های تست خانگی اچ پی وی را تایید نکرده است؛ اما در گزارش خود در مورد این کیت‌ها اعلام کرده که مهم‌ترین دلیل عدم تایید آن‌ها این است که برخی افراد ممکن است بدون توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده، اقدام به استفاده از آن‌ها کنند که این موضوع ممکن است باعث ایجاد اختلال در نتیجه حاصل شده از تست بشود.

با توجه به این گفته سازمان غذا و داروی آمریکا می‌توان به این نتیجه رسید که کیت‌های مربوط به نمونه گیری HPV در خانه در صورتی که طبق دستورالعمل‌های دقیق ارائه شده آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند، امکان تشخیص درست ابتلا به این بیماری ویروسی را دارند و می‌توان به نتایج حاصل شده از آن‌ها اطمینان داشت.

دیگر تست‌های STD در منزل

افرادی که تصمیم به انجام تست‌های مربوط به بیماری‌های مقاربتی به غیر از HPV را دارند، باید پیش از اقدام به انجام آزمایش مشاوره‌های لازم در زمینه انجام این تست را انجام دهند.

در حقیقت آزمایش‌های تشخیصی برای هر یک از بیماری‌های مقاربتی ممکن است یکتا و خاص باشند؛ به عنوان مثال برخی از این بیماری‌ها با انجام آزمایش خون قابل تشخیص خواهد بود و برخی دیگر نیاز به نمونه گیری‌های دیگر و معاینه‌های متفاوت خواهند داشت.

در صورتی که امکان انجام فرآیند نمونه گیری HPV و STD در منزل برای بیماری‌های مقاربتی وجود داشته باشد، می‌توانید از خدمات مراکز آزمایشگاهی مدرن برای انجام فرایند نمونه گیری در منزل استفاده کنید و با ثبت درخواست و سفارش خود فرآیند نمونه گیری را در خانه انجام داده و پس از آن، نمونه برداشته شده را برای انجام فرآیندهای تحلیلی و آزمایشگاهی به مرکز آزمایشگاه ارسال کنید. گفتنی است که پس از انجام این فرآیند، نتیجه گزارش از طریق راه‌های ارتباطی به شما اعلام شود.

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 2 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *