اخبار و مقالات, مقالات

زندگی با ایدز آگاهی قبل و بعد از بیماری

پیشگیری و آگاهی قبل و بعد بیماری ایدز - خدمات پزشکی تهران های طب

اگر با مصرف صحیح دارو و اجتناب از بیماری، وضعیت خود را به درستی مدیریت کنید، می‌توانید زندگی تقریباً طبیعی داشته باشید. شما قبل و بعد بیماری ایدز می‌توانید این بیماری را مدیریت کنید.

اگر HIV دارید، مهم است که انتخاب‌هایی داشته باشید که شما را سالم نگه دارد و از بیماری هایی که دیگران ممکن است به شما انتقال دهند، محافظت کند.

خطر ابتلا به HIV را کاهش پیشگیری بیماری ایدز اچ آی وی

چگونه یک فرد می‌تواند خطر ابتلا به HIV را کاهش دهد؟

هر کسی ممکن است به اچ آی وی مبتلا شود، اما شما می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر ایدز انجام دهید:

  • 1. آزمایش HIV بدهید: در مورد آزمایش HIV با همسرتان صحبت کنید و قبل از برقراری اولین رابطه جنسی یا هر زمان که احساس تردید کردید آزمایش انجام دهید.
  • 2. اچ‌آی‌وی عمدتاً با داشتن رابطه مقعدی یا واژینال بدون کاندوم ،از طریق تیغ و وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس یا بدون مصرف داروهای پیشگیری یا درمان HIV منتقل می‌شود.
  • 3. تعداد شرکای جنسی خود را محدود کنید. هر چه تعداد شرکای شما بیشتر باشد، احتمال برقراری ارتباط جنسی شما با یک شریک مبتلا به اچ آی وی ضعیف یا داشتن شریکی با بیماری مقاربتی (STD) بیشتر می‌شود. هر دوی این عوامل می‌توانند خطر ابتلا به HIV را افزایش دهند.
  • 4. برای بیماری‌های مقاربتی آزمایش و درمان انجام دهید. اصرار کنید که شرکای شما نیز این اقدامات را انجام دهد. داشتن یک بیماری STD می‌تواند خطر ابتلا به HIV یا سرایت آن به دیگران را افزایش دهد.
  • 5. مواد مخدر تزریق نکنید. اما اگر چنین کردید، فقط از تجهیزات استریل تزریق دارو و آب استفاده کنید و هرگز وسایل خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

این ها مواردی هستند که باید رعایت شوند تا مانع از ابتلای به ایدز شوند، اما اگر به هر دلیلی ایدز گرفتید باید نکاتی در رابطه با آن بدانید؛ در ادامه در رابطه با زندگی پس از ایدز به شما کمک خواهیم کرد.

گام بعدی پس از تشخیص HIV چیست؟

مثبت شدن آزمایش HIV اغلب باعث می‌شود فرد درگیر سوالات و نگرانی‌هایی شود. به یاد داشته باشید که HIV را می‌توان به طور موثری با داروهای HIV کنترل کرد. داروهای اچ آی وی به افراد مبتلا به اچ آی وی کمک می‌کند تا زندگی طولانی‌تر و بهتری داشته باشند و خطر انتقال HIV را کاهش دهند.

پس از تشخیص HIV، مهم است که به یک پزشک مراجعه کنید تا به شما کمک کند که داروهای لازم را برای درمان HIV در اسرع وقت شروع کنید. درمان با داروی اچ آی وی، برای همه افراد مبتلا به HIV صرف نظر از مدت زمانی که این ویروس را داشته‌اند،توصیه می‌شود.

داروی HIV می‌تواند میزان ویروس HIV را در خون شما (که بار ویروسی شما نیز نامیده می‌شود) تا حدی زیادی کاهش دهد؛ سطحی به حدی پایین که آزمایش استاندارد آزمایشگاهی نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. افراد مبتلا به HIV که داروی اچ آی وی را دقیقاً طبق دستور تجویز شده مصرف می‌کنند و بار ویروسی غیرقابل شناسایی دارند، می‌توانند به زندگی روتین خود ادامه دهند.

خطر ابتلا به HIV را کاهش آگاهی-در مقابل بیماری ایدز

چگونه می‌توانید پس از تشخیص اچ آی وی از زندگی عادی داشته باشید؟

تشخیص اچ آی وی می‌تواند یک رویداد تغییر دهنده زندگی باشد. اکثر افراد مبتلا به ایدز در صورت دریافت و ادامه درمان می‌توانند زندگی طولانی داشته باشند. افرادی که به تازگی اچ آی وی آنها تشخیص داده شده‌ است، ممکن است احساس غم، ناامیدی و حتی عصبانیت را تجربه کنند. به سلامت روان خود توجه کنید. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا به خدمات سلامت روان دسترسی داشته باشید و مراحل اولیه تشخیص خود را انجام دهید و شروع به مدیریت HIV خود کنید.

صحبت با افراد مبتلا به HIV نیز ممکن است مفید باشد. این را بدانید که شما تنها نیستید، از پزشک معالج خود برای یافتن یک گروه حمایتی HIV کمک بخواهید.

چگونه می‌توان از انتقال HIV به دیگران جلوگیری کرد؟

طبیعی است که نگران انتقال احتمالی HIV به شخص دیگری باشید. این مهم است که بدانیم راه‌هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از انتقال اچ آی وی از طریق رابطه جنسی انجام دهید این است که درمان HIV را انجام دهید.

ثبت تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 3 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *