اخبار و مقالات, مقالات

اثر گرسنگی جنسی بر گسترش بیماری‌ های آمیزشی

اثر گرسنگی جنسی بر گسترش بیماری‌های -درمان و تست در تهزان-آمیزشی

سه ماه نداشتن رابطه جنسی برای افرادی که با شریک زندگی خود زندگی نمی کنند و رابطه ندارند مسائلی را به همراه خواهد داشت و افزایش رابطه جنسی خطر گسترش بیماری‌ آمیزشی را بالا می‌برد.

روانشناسان و درمانگران جنسی توضیح دادند که دقیقاً چه نوع عواقبی برای افرادی که برای مدت طولانی رابطه جنسی را تجربه نمی کنند، از اضطراب شدید گرفته تا بی خوابی وجود خواهد داشت.

اثر گرسنگی جنسی بر گسترش بیماری‌های -درمان و تست در تهزان-آمیزشی

تجرد چه تاثیری بر سلامتی شما دارد؟

میزان روابط جنسی یک فرد در طول زندگی متفاوت است. از همین جهت نبود رابطه جنسی مناسب و عدم داشتن رابطه جنسی طولانی مدت اثرات متفاوتی را نیز می تواند ایجاد کند.

به طور طبیعی میزان رابطه جنسی بسته به سن، نوسانات میل جنسی و وضعیت رابطه، متفاوت است. بسیاری از مردم بدون داشتن رابطه جنسی، زندگی کاملی و رضایت بخشی دارند.

اما داشتن رابطه جنسی می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد از جمله: تسکین اضطراب، تقویت ایمنی و کمک به خواب بهتر.

به گفته دکتر راشل نیدل، روانشناس و یکی از مدیران مؤسسه های مدرن سکس درمانی، داشتن رابطه جنسی می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی افراد مثبت باشد.

رابطه به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید، دردها را کاهش دهید، استرس خود را را کمتر کنید ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهید و بسیاری موارد دیگر. در صورت نداشتن رابطه علائم در زمان‌های مختلف بر اساس نیاز افراد بروز می‌کنند و می‌توانند از چند هفته تا چند ماه خود را نشان دهند.

نیدل در این رابطه می گوید:« این فواید آنقدر مهم است که افرادی که نمی‌توانند رابطه جنسی داشته باشند می‌توانند دچار مشکلات متنوعی بشوند که گرسنگی جنسی تنها یکی مواردی است که مشکلات دیگر را نیز در پی خواهد داشت.»

نیدل می‌گوید: «ارگاسم باعث ترشح اندورفین می‌شود که می‌تواند به کاهش استرس، حداقل به طور موقت، کمک کند و منجر به ایجاد احساسات مثبت شود که ما را شادتر می‌کند».

از آنجایی که داشتن رابطه جنسی فواید زیادی برای سلامتی دارد، عدم امکان داشتن آن نیز،می‌تواند عواقب زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

افرادی که به داشتن رابطه جنسی عادت دارند و ماه ها روابط جنسی ایمن نداشته اند، ممکن است دچار مشکلاتی شوند که میتواند سیستم ایمنی بدن آنها را تضعیف کند و منجر به افزایش نرخ افسردگی و اضطراب شود. به گفته یک متخصص در این حوزه: احساس انزوا، ناامنی و کاهش عزت نفس علائم شایع این مشکل در افراد است.

گسترش بیماری‌های مقاربتی-آزمایش در منزل تهران- های‌طب

تفاوت میل جنسی در زنان و مردان

میل جنسی زنان به طور طبیعی در طول سال‌ها در نوسان است. این نوسانات معمولاً با شروع یا پایان یک رابطه یا با تغییرات عمده زندگی مانند بارداری، یائسگی یا بیماری همزمان است. برخی از داروهای مورد استفاده برای اختلالات خلقی نیز می‌توانند باعث کاهش میل جنسی در زنان شوند.

اگر بی‌علاقگی شما به رابطه جنسی ادامه یابد یا برگردد و باعث ناراحتی شخصی شما شود، ممکن است به بیماری به نام اختلال برانگیختگی جنسی مبتلا باشید.

اما برای کمک گرفتن لازم نیست این تعریف پزشکی را رعایت کنید. اگر میل جنسی کم یا کاهش میل جنسی شما را آزار می‌دهد، تغییراتی در سبک زندگی، تکنیک‌های جنسی و مصرف برخی داروها ممکن است کمک کننده باشد.

در مردان تقریبا میل جنسی یکسان بوده و بیشتر دوری از رابطه است که این میل را بیشتر می‌کند. البته مصرف مواد مخدر و ... نیز گاهی بر این میل تاثیر میگذارد.

گرسنگی جنسی بر بیماری‌های مقاربتی اثر دارد؟

در یک جمله علت ایجاد، گسترش بیماری جنسی و به وجود آمدن انواع بیماریها و عفونت مقاربتی وجود رابطه جنسی از هر نوعی می‌باشد. در صورت نبود رابطه جنسی هیچ مشکل مقاربتی در افراد دیده نخواهد شد.

از همین رو می‌توان گفت ،در حالت گرسنگی جنسی میزان و آمار ابتلا به بیماری‌های مقاربتی بسیار کاهش پیدا می کند اما وجود گرسنگی جنسی می‌تواند خطر روابط جنسی کنترل نشده و ناامن را افزایش دهد و همین موضوع خود شروع و گسترش شدید بیماری و عفونت‌های مقاربتی را باعث میشود.

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 3 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *