اخبار و مقالات, مقالات

آشنایی با انواع واکسن گارداسیل

آشنایی با انواع واکسن گارداسیل-داکسن در منزل تزریق-های‌طب

امروز یکی از نگرانی های شایع میان افراد جامعه، وجود بیماری‌ های مقاربتی است که ممکن است از راه های مختلف انسان را درگیر کنند. این بیماری ها ممکن است به صورت ویروسی یا میکروبی به بدن فرد انتقال پیدا کرده ، علائم مختلفی از خود نشان دهند و حتی گاهی بدون علائم باقی می مانند.

یکی از این عوامل بیماری زا که بسیار شایع است، ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس در بدن افراد هم به صورت زگیل تناسلی می تواند ظاهر می شود و هم سرطان دهانه رحم ایجاد کند که بستگی به سویه های ویروس انتقال یافته دارد. زگیل تناسلی در اثر عدم درمان هم ممکن است، منجر به سرطان دهانه رحم شود.

از این رو امروزه برای رفع این مشکل و ایمن سازی بدن افراد در برابر این ویروس ، واکسن گارداسیل توصیه می‌ شود. تزریق این واکسن می‌تواند ایمن‌سازی گسترده ای در برابر بروز سرطان دهانه رحم ناشی از HPV را در سراسر جهان انجام دهد. در ادامه به معرفی این واکسن می پردازیم و شما را با انواع آن آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع واکسن گارداسیل-داکسن در منزل تزریق-های‌طب

واکسن گارداسیل چیست؟

قبل از هر چیز می خواهیم واکسن گارداسیل را معرفی کنیم. این واکسن در بیشتر اوقات جلوی سرطانی شدن سلول های دهانه رحم در اثر ویروس پاپیلومای انسانی را می گیرد و بنابراین تزریق آن برای زنان و دختران ، قبل از آنکه در معرض ویروس HPV قرار بگیرند، می تواند از بروز سرطان واژن و فرج پیشگیری کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این واکسن می ‌تواند از زگیل تناسلی، سرطان مقعد و سرطان دهان و گلو در زنان و مردان جلوگیری کند. بنابراین واکسن برای هر دو جنس مونث و مذکر مناسب و قابل استفاده است.

درباره زمان تزریق واکسن باید گفت، برای نوجوانانی که زیر 15سال سن دارند، بسته به نظر پزشک دو دوز تزریق شود و برای بزرگسالانی که 15 تا 26 سال سن دارند، سه دوز از واکسن گارداسیل تجویز می شود. اهمیت تزریق واکسن گارداسیل به قدری زیاد است که پزشکان به کودکان با حداقل 12 سال سن هم، تزریق این واکسن را توصیه می کنند.

انواع-وکسن-کارداسیل---تزریق-در-منزل-شهر-تهران--های-طب

انواع واکسن گارداسیل کدام است؟

حال که با واکسن گارداسیل و انواع آن آشنا شدید، نوبت به معرفی انواع این واکسن می رسد.

اگر بخواهیم این واکسن را بر اساس کشور سازنده آن معرفی کنیم، باید گفت که می توان آن را به دو دسته واکسن گارداسیل ایرانی و خارجی تقسیم بندی کرد. لازم به ذکر است، واکسن گارداسیل ایرانی، از اثر بخشی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و در واقع تفاوت این دو، مربوط به قیمت و نوع تهیه آن است.

از سویی دیگر ویروس HPV از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و فقط برخی از آن ها عامل به وجود آورنده سرطان هستند. بنابراین انواع واکسن گارداسیل بر ‌اساس اینکه در برابر کدام سویه های ویروس HPV ایمنی ایجاد می کنند، با یکدیگر تفاوت دارند.

از اواخر سال 2016، تنها 9- Gardasilدر ایالات متحده توزیع شده است. این واکسن از افراد در برابر 9 سویه مختلف ویروس HPV (6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58) محافظت می‌کند.

واکسن گارداسیل معمولی تنها علیه 4 نوع از HPV محافظت می کند.

نوع دیگر واکسن HPV، سرواریکس نام دارد و تنها علیه دو سویه 16 و 18 ویروسHPV محافظت می کند. این دو سویه بیشترین ریسک ایجاد سرطان را دارند. بهترین واکسن گارداسیل برای مراقبت افراد در برابر این ویروس واکسن، Gardasil – 9 است.

نحوه تزریق واکسن گارداسیل

هر کدام از واکسن ‌های گارداسیل را که انتخاب کردید، باید تزریق آن طبق دستور زیر انجام شود:

واکسن گارداسیل عموما در سه دوز و هر بار به حجم 0.5 لیتر در هر دوز تزریق می‌شود،به این صورت که زمان تزریق دوز دوم، 2 ماه پس از دوز اول و زمان تزریق دوز سوم، حداقل 6 ماه پس از تزریق دوز دوم می ‌باشد. فراموش نکنید تزریق این واکسن ها باید توسط پزشک صورت گیرد.

ثبت امتیاز
[کل: 14 میانگین: 4.7]

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “آشنایی با انواع واکسن گارداسیل

  1. علیرضا گفت:

    برای درخواست واکسن گارداسیل ثبت نام کردم کافیه و هزینش چقدر هست؟

    1. Hi-Teb گفت:

      با سلام
      در صورتی که ثبت نام کردید با شما تماس گرفته خواهد شد و هزینه هم به شما اطلاع داده می شود.

      پا تشکر پشتیبان های‌طب

  2. محمد گفت:

    سلام من ۳۶سال سن دارم ۷سال پیش دچار زگیل تناسلی شدم ولی اکنون زایده ندارم با این سن باز واکسن رو من اثر داره و ضمنا خانمم سنش ۳۲ هستش ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Hi-Teb گفت:

      برای مشاوره رایگان و بررسی جزییات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *