اخبار و مقالات, مقالات

عفونت‌های پوستی زنانه پس از رابطه جنسی

همه عفونت‌های پوستی پس از رابطه جنسی

رابطه جنسی می‌تواند بسیار سرگرم کننده بوده، اما عوارض جانبی ناخواسته‌ای نیز به دنبال داشته باشد. صمیمیت و آغاز تماس پوستی نخستین مراحل در رابطه هستند که ممکن است به ارتباط جنسی نیز بینجامد. در این میان میکروب ها و انگل هایی که روی پوست زندگی می کنند انتقال یافته و مشکلات عفونت‌های پوستی زنانه پس از رابطه جنسی آغاز می شود.

گاهی پیامدهای عفونت‌های پوستی زنانه کوتاه مدت و بی‌ضرر هستند، اما برخی دیگر به عنوان عفونت (یا بیماری) مقاربتی شناخته می‌شوند. که اگر از چیستی آنها آگاه نباشید، بسیار نگران کننده به نظر می رسند. دانستن اینکه هنگام رابطه جنسی چه فرآیند هایی رخ می دهد به شما کمک میکند احتیاط هایی بکنید تا مطمئن شوید از پوست خود و شریکتان مراقبت می‌کنید.

تماس و مالش طولانی پوست با پوست باعث تعریق و اصطکاک و واکنش های پوستی روی صورت، گردن، ناحیه تناسلی و لگنی شده و سوزش، تغییر رنگ و ناراحتی هایی به دنبال دارد.

همه عفونت‌های پوستی

انواع عفونت و مشکلی پوستی در نتیجه رابطه جنسی

در یک رابطه ایمن و سالم همواره باید به مراقبت از پوست خود و شریک جنسی توجه داشت تا دچار عفونت‌های پوستی زنانه نشوید.

نه ناراحتی پوستی که ممکن است زنان در رابطه جنسی به آن مبتلا شوند:

1. آلرژی به لاتکس یا روغن

اگر واژن در (یا پس از) رابطه جنسی احساس خارش یا تحریک کرد و از کاندوم لاتکس استفاده کردید، ممکن است به لاتکس حساسیت داشته باشید.

آلرژی به روان کننده: آن را به روان کننده ارگانیک و بدون مواد شیمیایی تغییر دهید.

2. اشک‌های پوستی

آمیزش جنسی میتواند باعث خراش پوست واژن و ناحیه تناسلی شود که خطرناک است (چون هر زخم باز در آن ناحیه مستعد عفونت و انتقال بیماری است)، اگر پس از مقاربت دچار خونریزی شدید، ممکن است به دلیل پارگی‌های ریز در ناحیه ورودی باشد. درمان نشستن در تشت (حمام سیتز) می تواند کمک کند و اگر خونریزی بند نیامد یا هنوز بسیار دردناک است با پزشک تماس بگیرید.

3. عفونت مخمر

عفونت‌های مخمری واژن باعث خارش و ترشحات پنیری شود. عفونت قارچی با رابطه جنسی منتقل نمی‌شود، اما می‌تواند پس از رابطه جنسی به دلیل تغییرات در پوست یا اگر شریک عفونت قارچی داشته باشد، رخ دهد.

4. زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود و زگیل‌های نرمی هستند که روی اندام تناسلی ظاهر می‌شوند. این روزها تعداد کمتری از افراد اجازه می‌دهند موهای ناحیه تناسلی خود بسیار بلند شوند، به این معنی که افراد بیشتر به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند، زیرا تماس مستقیم پوست با پوست بیشتر می شود زیرا موهای کمتری در راه وجود دارد.

واکسن HPV Gardasil در برابر رایج‌ترین گونه‌های HPV که باعث زگیل تناسلی می‌شوند، موثر است.

5. آکنه

اگرچه رابطه جنسی می‌تواند با بهبود گردش خون به سلامتی پوست کمک کند، اما همچنین می‌تواند باعث جوش هنگام اصطکاک، تعریق و دیگر روغن‌ها شود. با عرق به تنهایی روی پوست جوش نمی‌زند، اما می‌تواند با مواد آرایشی، باکتری‌ها، روغن‌ها و سایر ناخالصی‌های روی پوست مخلوط شود.

مجاری عرق را مسدود کند جوش بزند. تمیز نگه‌داشتن پوست بعد از رابطه جنسی به جلوگیری از برآمدگی‌های جنسی کمک میکند. اگر نمی‌توانید دوش بگیرید، دستمال مرطوب پاک کننده بکار ببرید.

6. تبخال تناسلی

ویروس تبخال می‌تواند هنگام رابطه جنسی منتقل شود و اغلب در ناحیه تناسلی و دهان رخ می‌دهد، اما در دیگر جاهای بدن نیز دیده میشود.

7. درماتیت تماسی آلرژیک

ناراحتی پوستی تماسی آلرژیک (درماتیت) به خاطر حساسیت به ادکلن یا اسپری‌های بدن رخ می دهد. این ناراحتی یک تا سه روز بعد ظاهر می‌شود و به صورت بثورات خارش دار در نواحی تماس ظاهر می‌شود. می‌توان از هیدروکورتیزون برای تسکین استفاده کرد.

8. درماتیت تحریک کننده

مالش موهای کوتاه و زبر روی بدن یا صورت تحریک پوستی در پی دارد. به آن درماتیت تحریک کننده می گویند. اصلاح موها پیش از تماس جنسی کمک کننده است. یا اجازه دهید موها بلندتر شوند تا از تحریک جلوگیری شود.

9. تریکومونیازیس

تریکومونیازیس یک بیماری مقاربتی است که 5 تا 28 روز پس از آلوده شدن فرد رخ می‌دهد. می‌تواند باعث سوزش و خارش ناحیه تناسلی، قرمزی و تورم و ادرار دردناک شود و اغلب با ترشح خاکستری و کف آلود با بوی نامطبوع همراه است. می‌توان آن را با آنتی بیوتیک درمان کرد. استفاده از کاندوم خطر ابتلا به تریکومونیازیس را کاهش میدهد.

امتیاز این مقاله 4.5 از 5
4.5/5

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 2 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *