اخبار و مقالات, مقالات

کمک چکاپ خانم ها به تشخیص سبک درست زندگی

چکاپ-سلامتی-بانوان های-طب

چکاپ خانم ها در خانه شامل مجموعه آزمایش‌هایی می‌شود که بانوان را از احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف مخصوص به بانوان آگاه می‌کند.

در چکاپ‌ خانم ها در خانه که باید به صورت دوره‌ای انجام شوند، با تشخیص فاکتورهای ویژه سلامتی در بدن زنان، این کمک را به آن‌ها می‌کنند تا به صورت کامل کارساز و بهینه امکان تشخیص سبک درست زندگی در جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری‌ها یا افزایش احتمال ابتلا به آن‌ها را در اختیار داشته باشند. در ادامه این مطلب مهم‌ترین موارد قابل انجام چکاپ خانم ها را معرفی می‌کنیم و خواهیم گفت که این تست ها چگونه می‌توانند با انجام درست، به سبک زندگی افراد کمک کند تا سلامت آن‌ها به شکلی ویژه حفظ شود.
تست چکاپ خانم ها شامل آزمایش‌های مختلفی می‌شود که بیشتر مربوط به حوزه زنان هستند. آزمایش، پاپ اسمیر، آزمایش خون در مدفوع، تست غده تیروئید، آزمایش کبد، کلسیم و ویتامین D3، تست هورمون‌های جنسی و غیره از مجموعه آزمایش‌هایی هستند که به خانم‌هاکمک می‌کند تا امکان تشخیص زودهنگام بیماری‌ها را پیش از افزایش سطح ابتلا به آن‌ها را داشته باشند.

چکاپ خانم ها چگونه به تشخیص سبک درست زندگی کمک می‌کند؟

آزمایش CBC یکی از مهم‌ترین موارد در چکاپ خانم ها

انجام   تست CBC شامل تشخیص سطح هموگلوبین خون است. دلیل انجام آن در جریان چکاپ خانم ها ان است که بسیاری از بانوان مستعد کم خونی و فقر آهن هستند. این موضوع علت بسیاری از مشکلات از جمله خون ریزی‌های متعدد در خانم‌ها نیز به حساب می‌آید.

بسیاری از زنان به خاطر تغذیه نامناسب و عدم مصرف منابع غذایی دارای آن با این چالش مواجه می‌شوند. این چالش مشخصا باعث بدخلقی، سرگیجه و سردرد و مواردی دیگر نظیر سریع به خواب رفتن دست و پا و موارد مشابه می‌شود.

در صورتی که بانوان با انجام پروسه‌های مربوط به چکاپ خانم ها متوجه شوند که با کمبود آهن و برخی از منابع غذایی مواجه هستند، این موضوع می‌تواند در اینده روی سبک خورد و خوراک آن‌ها تاثیر بگذارد و در نتیجه آن افراد می توانند در سریع‌ترین حالت ممکن امکان برطرف کردن مشکلات مربوط به کمبود آهن را داشته باشند.

آزمایش CBC یکی از مهم‌ترین موارد در چکاپ خانم ها

پاپ اسمیر و اهمیت آن در فرایند چکاپ خانم ها در خانه

یکی دیگر از آزمایش‌های مهم در جریان انجام چکاپ خانم ها آزمایش پاپ اسمیر است. انجام تست پاپ اسمیر با نمونه برداری سلول‌های داخل رحم همراه است که طی آن امکان تشخیص برخی از بیماری‌های سرطانی، به خصوص بیماری سرطان دهانه‌ی رحم و احتمال ابتلای افراد به HPV یا همان زگیل تناسلی را فراهم می‌کند.

طی این تست نمونه سلول‌های برداشت شده در زیر میکروسکوپ قرار گرفته و با بررسی رفتار سلول‌ها می‌توان تشخیص داده که احتمال ابتلای فرد به بیماری‌هایی نظیر سرطان دهانه‌ی رحم تا چه میزان است. اهمیت دادن به این موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند امکان تشخیص ابتلا به بیماری‌هایی نظیر زگیل تناسلی را داشته باشند که مشخصا ابتلا یا عدم ابتلای آن به سبک زندگی افراد بستگی دارد.

یکی از نکاتی که بسیاری از بانوان در زمان انجام تست پاپ اسمیر با آن چالش دارند مربوط به فرایند نمونه برداری آن است. بسیاری از خانم‌ها در زمان نمونه برداری استرس‌های بسیار زیادی دارند که این موضوع ناشی از دیدگاه نادرست نسبت به فرایند نمونه برداری است.

باید به یاد داشت که در جریان نمونه برداری پاپ اسمیر تنها با استفاده از یک براش کوچک سلول‌های داخل دهانه‌ی رحم برداشت می‌شود که این امر برخلاف تصور عموم به هیچ وجه چالش برانگیز نخواهد بود و به راحتی قابل انجام است. در حقیقت بسیاری از ترس و هراس‌های مربوط به ابتلای به این فرایند نادرست است.

مقاله مرتبط: خدمات آزمایش چکاپ بانوان در منزل

 

پاپ اسمیر و اهمیت آن در فرایند چکاپ خانم ها

آزمایش چربی و قند خون

کلسترول و تری گلیسرید از جمله مواردی است که با افزایش سن برای خانم‌ها و آقایان چالش برانگیز می‌شود. با توجه به این موضوع بانوان در جریان انجام تست‌هایی که با عنوان چکاپ خانم ها شناخته می‌شود شانس این را دارند که با تشخیص سطح فاکتورهای مختلف در بدن خود امکان تشخیص و برطرف سازی بیماری‌های مختلف و اختلالاتی که بسیاری از خانم‌ها را درگیر خود می‌کند را داشته باشند.

بسیاری از بانوان در گذشته به دلیل عدم دسترسی به مجموعه تست‌هایی که تحت عنوان چکاپ خانم ها انجام می‌شود با چالش‌های مربوط به افزایش کلسترول و تری گلیسرید مواجه بودند که خوشبختانه امروزه با دردسترس بودن آزمایش‌های عمومی خانم‌ها این موضوع دیگر چالش برانگیز به حساب نمی‌اید.

علاوه بر چربی‌های مضر، میزان قند خون نیز در جریان تست‌های دوره‌ای اندازه گیری می‌شود تا از آن‌ طریق بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن شانس تشخیص احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های بسیار خطرناکی نظیر دیابت را گرفت.

دیابت یکی از چالش برانگیز‌ترین و مشکل‌سازترین بیماری‌هایی است که به خاطر سبک نادرست زندگی امروزه شیوع بیشتری پیدا کرده است. با توجه به این موضوع در جریان تست‌های چکاپ خانم ها این بیماری نیز زیر نظر گرفته می‌شود تا در زمان سریع‌تر امکان تشخیص و برطرف‌سازی آن‌ وجود داشته باشد.

منبع: های تب | Hi-Teb

ثبت رایگان چکاپ بانوان در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 2 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *