اخبار و مقالات, مقالات

آزمایش‌ جنسی در خانه و تشخیص همه بیماری‌های جنسی

همه آزمایشهای تشخیص جنسی در خانه-خدمات پزشکی در منزل- های طب

بیماری‌های مقاربتی به دلیل نداشتن علائم دیر تشخیص داده می‌شوند، همین مسئله باعث گسترش این بیماری می‌شود. در صورت مشاهده برخی علائم نیز پزشک شاید بتواند با معاینه بیماری را تشخیص دهد، اما در نهایت باید تست و آزمایش تشخیص جنسی انجام شود. شما می‌توانید از آزمایش‌های تشخیص جنسی های‌طب در خانه استفاده کنید.

برخی به دلیل خجالت از انجام این تست‌ها خودداری می‌کنند. برای رفع مشکل این افراد، تست تشخیص بیماری جنسی در خانه طراحی شده است. خوشبختانه این تست‌ها در ایران نیز وجود دارد و از نظر صحت عملکرد نیز دقت بالایی دارند.

اگر شما هم جز این افراد هستید، بدون نگرانی این کیت‌ها را خریداری کرده و از سلامت خود مطلع شوید، در نهایت در صورت مشاهده ویروس یا باکتری مربوط به بیماری ها و عفونت مقاربتی می‌توانید به پزشک برای دریافت بهترین راه درمان و ریشه کن کردن بیماری مراجعه کنید.

جدا از تمام مزایا گفته شده، مقرون به صرفه بودن این کیت‌های تست، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

همه آزمایشهای تشخیص جنسی در خانه-خدمات پزشکی در منزل- های طب

کیت‌های سلف سمپلینگ HPV

کیت سلف سمپلینگ که گاهی با نام کیت پاپیلومای انسانی یا HPV نیز معرفی می‌شود، جهت تشخیص انواع سویه های بیماری HPV مورد استفاده قرار میگیرد. این کیت در منزل نیز قابل استفاده بوده و مورد اعتماد است.

این کیت 3 نوع دارد و هر کدام قابلیت تشخیص تعداد متفاوتی از سویه های بیماری HPV را دارند.

کیت پاپیلومای انسانی که به آن کیت زگیل تناسلی نیز گفته می شود، به منظور شناسایی انواع پرخطر ویروس HPV طراحی شده است. دقت کیت HPV می تواند متفاوت باشد. دقت کیت HPV در همه موارد یکسان نیست و به عنوان نمونه به سه مورد زیر اشاره می شود:

  • hr_hpv: توانایی تشخیص 14 نوع ویروس
  • hr_lr_hpv: توانایی تشخیص ۲۲ ژنوتیپ از ویروس¬های HPV
  • multi_hpv: توانایی تشخیص ۲۸ ژنوتیپ از ویروس HPV

کیت سلف سمپلینگ «های طب» هر سه دسته بندی فوق را پوشش می دهد و توانایی تشخیص آنها را دارد.

کیت های سلف سمپلینگ HPV-آزمایش در منزل-hiteb

آزمایش و تست تشخیص جنسی چیست؟

بیماری‌های مقاربتی، عفونت‌هایی هستند که بیشتر از طریق فعالیت جنسی منتقل می‌شوند. برخی از عفونت‌ها می‌توانند از طریق تماس شخصی نزدیک، مانند بوسیدن، یا از طریق مادر به جنین سرایت کنند.

بیماری‌های مقاربتی توسط باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌ها ایجاد می‌شوند. سالانه میلیون‌ها نفر به نوعی از STD مبتلا می‌شوند که نیمی از تشخیص‌ها در نوجوانان و جوانان بین سنین 15 تا 24 سال رخ می‌دهد. بیماری های مقاربتی شایع شامل کلامیدیا، سوزاک، تبخال تناسلی، HIV و عفونت HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است.

در صورت عدم درمان، برخی از بیماری‌های مقاربتی می‌توانند باعث مشکلات سلامتی ویرانگر و دراز مدت مانند نابینایی، آسیب مغزی، ناباروری، نقایص مادرزادی و حتی مرگ شوند. خوشبختانه، تمام بیماری‌های مقاربتی قابل درمان هستند. آزمایش STD میتواند به شما در تشخیص و درمان کمک کند تا از عوارض جدی جلوگیری کنید.

تست های STD برای چه مواردی مناسب است؟

تست‌های STD برای تشخیص اینکه آیا شما به یک بیماری مقاربتی آلوده شده‌اید یا نه استفاده میشود. آزمایش به شما در دریافت درمان درست و به وقع و از همه مهم‌تر جلوگیری از گسترش بیماری کمک میکند.

چرا به آزمایش غربالگری STD نیاز دارم؟

بیماری‌های مقاربتی همیشه علائمی ایجاد نمی‌کنند، بنابراین حتی اگر شما یا شریک زندگی‌تان سالم به نظر می‌رسید، ممکن است به عفونت جنسی مبتلا شده و آن را گسترش دهید. بنابراین، نیاز به آزمایش غربالگری STD خواهید داشت.

در حالی که همه افراد فعال جنسی به طور بالقوه ممکن است به بیماری مقاربتی مبتلا شوند، اما انجام آزمایش های بیشتر برای افرادی توصیه می گردد که در یک یا چند دسته زیر قرار میگیرند:

1. زنان 21 سال و بالاتر: زنان در این گروه سنی برای بررسی ناهنجاری‌های دهانه رحم باید آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند.

2. زنان زیر 25 سال که از نظر جنسی فعال هستند: کارشناسان توصیه می‌کنند که زنان در این گروه سنی هر سال آزمایشذ کلامیدیا و آزمایش سوزاک انجام دهند. زنان 25 سال و بالاتر در صورت داشتن شریک جنسی جدید یا چندگانه یا داشتن شریک جنسی که به بیماری مقاربتی مبتلا شده است،حتما آزمایشات توصیه شده توسط پزشک را انجام دهند.

3. زنان باردار: زنان باردار معمولاً برای HIV، هپاتیت B، کلامیدیا و سیفلیس آزمایش می¬شوند. زنان باردار با داشتن عوامل خطر خاص ممکن است برای سوزاک و هپاتیت C نیز آزمایش شوند.

4. افرادی که بدون کاندوم رابطه جنسی دارند: باید به طور منظم از نظر HIV و سایر بیماری‌های مقاربتی طبق توصیه پزشک آزمایش شوند.

5. افراد مبتلا به HIV: اگر اچ آی وی دارید، در معرض خطر ابتلا به بیماری مقاربتی دیگری هستید. افراد این گروه باید از نظر سیفلیس، سوزاک و تبخال مرتب آزمایش شوند. معمولاً آزمایش کلامیدیا نیز برای این افراد توصیه می-شود.

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 7 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *