اخبار و مقالات, مقالات

رعایت نکردن بهداشت جنسی یک لحظه غفلت، یک عمر پشیمانی

رعایت نکردن بهداشت جنسی-شرکت خدمات پزشکی های طب

علت اصلی ایجاد بیماری‌های جنسی، رعایت نکردن نکات بهداشتی می‌باشد. حتی یکبار غفلت به راحتی می‌تواند پشیمانی های بزرگی ایجاد کند و تجربه یک رابطه سالم و خوب را از شما بگیرد و عوارضی جبران ناپذیر و اذیت کننده به همراه داشته باشد.

رعایت نکردن بهداشت جنسی-شرکت خدمات آزمایش های طب

چگونه می‌توانم از خود در برابر بیماری‌های مقاربتی محافظت کنم؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را کاهش دهید:

  • شرکای جنسی خود را بشناسید: هر چه شما یا شریک جنسی شما با افراد بیشتری ارتباط جنسی داشته باشید، خطر ابتلا به این بیماری‌ها برایتان بیشتر می‌شود.
  • از کاندوم لاتکس یا پلی اورتان استفاده کنید: استفاده از کاندوم لاتکس یا پلی اورتان هر بار که رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی دارید، خطر عفونت را کاهش می‌دهد.
  • بدانید که برخی از اعمال جنسی خطر را افزایش می‌دهند: اعمال جنسی که پوست را زخمی می‌کند ، خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را افزایش می‌دهد. رابطه مقعدی خطر بالایی دارد زیرا بافت‌های راست روده به راحتی آسیب می بینند. ترشحات دستگاه تناسلی در مردان و زنان همچنین می‌توانند انتقال دهنده بیماری‌های مقاربتی باشند. داشتن هرگونه تماس جنسی محافظت نشده با یک فرد آلوده، خطر بالایی برای ابتلا به بیماری مقاربتی دارد.
  • واکسن دریافت کنید: برای کمک به محافظت در برابر هپاتیت B و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) واکسن بزنید.

برخی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی کدامند؟

1. کلامیدیا

2. سوزاک

3. تبخال تناسلی

4. هپاتیت B

5. عفونت ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)

6. عفونت HPV

7. سیفلیس

8. تریکومونیازیس

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی هستند؟

هر فردی که به نکات بهداشتی توجه نکند، می‎تواند به هر نوع از انواع بیماری مقاربتی مبتلا شود، اما به طور کلی افرادی در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری‌های مقاربتی هستند که:

  • بیش از یک شریک جنسی داشته‌اند یا دارند
  • شریکی داشته باشید که با افراد متعددی رابطه جنسی داشته است یا دارد
  • با کسی که مبتلا به بیماری مقاربتی است رابطه جنسی داشته باشید
  • سابقه بیماری‌های مقاربتی داشته باشید
  • از سرنگ آلوده استفاده کرده باشید
رعایت نکردن بهداشت جنسی-شرکت خدمات پزشکی های طب

برخی از پیامدهای اجتناب از آزمایش بیماری مقاربتی

در زیر شش نمونه از پیامدهای اجتناب از آزمایش در مقابل بیماری‌های مقاربتی را می‌توانید مشاهده کنید:

1. آلوده کردن دیگران

واضح است که داشتن یک STI درمان نشده خطر انتقال عفونت را به دیگران افزایش می‌دهد. حتی اگر از کاندوم استفاده کنید و رابطه جنسی ایمن‌تری انجام دهید، خطر انتقال همچنان قابل توجه است. این امر به ویژه در مورد بیماری‌های مقاربتی مانند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که کاندوم فقط محافظت نسبی در برابر آن ها را فراهم می‌کنند، نیز صادق است.

حتی اگر یک بیماری مقاربتی قابل درمان نباشد، مانند HPV، HIV، تبخال تناسلی و هپاتیت B ،دانستن وضعیت شما می‌تواند درمان مورد نیاز و اطلاعات لازم برای جلوگیری از انتقال عفونت به دیگران را ارائه دهد.

2. نابارور شدن

در صورت عدم درمان به موقع، بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک می‌توانند منجر به بیماری التهابی لگن (PID) در زنان و ناباروری در زنان و مردان شوند. عوارض سیفلیس همچنین می‌تواند باعث انسداد اپیدیدیم شود و خطر ناباروری مردان را افزایش دهد.

3. به خطر انداختن بارداری

بیماری‌های مقاربتی متعددی وجود دارد که نه تنها برای بارداری بلکه برای جنین نیز خطرآفرین است. ممکن است یک عفونت مانع از زایمان شما شود و هم چنین می‌تواند عفونت را قبل از تولد یا در حین تولد به کودک شما منتقل کند.

4. ابتلا یا عبور از HIV

عفونت با برخی از بیماری‌های مقاربتی، به ویژه بیماری‌های اولسراتیو (آنهایی که در آنها زخم‌های باز ایجاد می‌شود) مانند تبخال و سیفلیس، می‌تواند حساسیت شما را به عفونت HIV افزایش دهد. زخم‌های باز ناشی از این ویروس ها باعث می شود ویروس HIV به راحتی وارد بدن شود. برای کسانی که رابطه جنسی واژینال یا مقعدی دارند، ، به ویژه خطر بالا است.

5. توسعه عوارض بیماریهای مقاربتی

در صورت عدم درمان، بیماری‌های مقاربتی می‌توانند مشکلات سلامتی شدیدی ایجاد کنند. با گذشت زمان، عوارض شدید و گاهی اوقات تغییر دهنده زندگی ممکن است ایجاد شود. برخی از این موارد ممکن است در طی سالها اغلب بدون هیچ نشانه ظاهری و بدون شناسایی پیشرفت کنند و مشکلات جدی را برای افراد ایجاد کنند.

این موارد تنها برخی از مهم‌ترین عوارضی است که زندگی را تهدید می‌کند:
  • مرگ
  • زوال عقل
  • سرطان
  • غیره...

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 3 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *