اخبار و مقالات, مقالات

تجمع بیماری‌ های جنسی نزد کارگران جنسی یا روسپی گری

تجمع بیماری‌های جنسی نزد کارگران جنسی

بیماری‌ های مقاربتی شایع در بین کارگران جنسی طیف گسترده‌ای دارد. بیشترین این افراد بیشتر از دیگران در معرض افزایش خطر ابتلا یا انتقال اچ آی وی و سایر بیماری‌های مقاربتی (STD) هستند، زیرا احتمال بیشتری دارد که رفتارهای جنسی پرخطر (مانند رابطه جنسی بدون کاندوم، رابطه جنسی با چندین شریک جنسی) و مصرف مواد داشته باشند.

کسانی که به طور منظم به عنوان منبع درآمد مستمر روابط جنسی برقرار می‌کنند، نسبت به کسانی که به ندرت این کار را انجام می‌دهند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به HIV هستند.

تجمع بیماری‌های جنسی نزد کارگران جنسی

در اینجا به 5 بیماری‌های رایجی که در بین کارگران جنسی بسیار بیشتر دیده می‌شود اشاره شده است:

1. سیفلیس

این عفونت باکتریایی می‌تواند بسیاری از نواحی بدن را که به اندام تناسلی مرتبط نیستند درگیر کند و در سه مرحله اتفاق می‌افتد. اغلب با زخم‌هایی در نزدیکی کشاله ران به نام شانکر شروع می‌شود که می‌تواند زبان و لبها را نیز آلوده کند.

با پیشرفت بیماری، بیمار می‌تواند تقریباً در هر ناحیه از بدن دیده شود. در صورت عدم درمان، سیفلیس می‌تواند سال‌ها پس از عفونت اولیه باعث آسیب بافتی شود و منجر به بی‌حسی، زوال عقل، کوری و فلج شود.

2. کلامیدیا

کلامیدیا یکی دیگر از عفونت‌های باکتریایی است که تشخیص آن در مراحل اولیه دشوار است زیرا ممکن است بدون علامت باشد. بین یک تا سه هفته بیمار ممکن است ادرار دردناک، درد زیر شکم، ترشحات بدبوی آلت تناسلی یا واژن، درد بیضه، درد در حین مقاربت و خونریزی بین دوره‌های قاعدگی را تجربه کند.

علائم ممکن است متفاوت باشد . در صورت عدم درمان، کلامیدیا می‌تواند منجر به بیماری التهابی لگن (PID) و ناباروری شود. همچنین میتواند مردان را نابارور کند.

3. HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی)

HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سلول‌های سیستم ایمنی حمله می‌کند که به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می‌کنند و فرد را در برابر سایر عفونت‌ها و بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی، معمولاً در طول رابطه جنسی محافظت نشده (رابطه جنسی بدون کاندوم یا داروی اچ‌آی‌وی برای پیشگیری یا درمان اچ‌آی‌وی)، یا از طریق استفاده مشترک از تجهیزات تزریقی دارو منتقل می‌شود.

این بیماری مقاربتی شایع‌ترین نوع بیماری در بین کارگران جنسی بوده و تقریبا می‌توان گفت این گروه، گسترش دهنده این بیماری هستند.

پیامد نادیده گرفتن هشدارهای جنسی

4. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

HPV یک عفونت ویروسی است که میتواند زگیل تناسلی ایجاد کند و در مواردی میتواند منجر به سرطان شود.

HPV می‌تواند از طریق تماس پوستی و همچنین از طریق رابطه جنسی منتقل شود. زگیل‌های معمولی HPV میتوانند در اندام تناسلی، دست‌ها، صورت و سایر قسمت‌های بدن ظاهر شوند. آنها مسری هستند و خطرات دیگری مانند ضعف سیستم ایمنی، پوست آسیب دیده را به همراه خواهند داشت.وجود چندین شریک جنسی می‌توانند در ابتلا به عفونت نقش داشته باشند.

عدم درمان HPV می‌تواند منجر به اشکال مختلف سرطان و همچنین ضایعات در گلو یا دستگاه تنفسی فوقانی شود.

5. هپاتیت

به طور معمول هپاتیت B و C عفونت‌هایی هستند که از طریق تماس جنسی منتقل می‌شوند.همچنین می‌توانند از طریق تماس با خون آلوده به ویروس با استفاده از سوزن یا تیغ مشترک آلوده شوند.

خستگی، ادرار تیره، علائم شبیه آنفولانزا، مدفوع رنگ پریده، درد شکم، علائم زردی و کاهش اشتها ممکن است از علائم عفونت هپاتیت باشد. هپاتیت (یا بیشتر انواع عفونت‌های کبدی) در صورت عدم کنترل، می‌تواند منجر به نارسایی کبد و سیروز شود. خوشبختانه، همه این بیماری‌های مقاربتی با جلوگیری، تشخیص به موقع و درمان صحیح قابل درمان هستند و بیماران باید به محض بروز علائم برای جلوگیری از عوارض طولانی مدت، به پزشک مراجعه کنند.

اما از آنجایی که در بین کارگران جنسی تجمع بیماری بیشتر بوده و گاهی این افراد مبتلا به بیش از یک مورد از بیماری‌های مقاربتی هستند، درمان کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود.

سیفلیس و کلامیدیا با انواع مختلفی از آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شوند. هپاتیت B و C را می‌توان با داروهای ضد ویروسی درمان کرد و HPV به چند روش مختلف درمان می‌شود. عفونت‌هایی که باعث زگیل تناسلی می‌شوند را می توان با چند داروی مختلف درمان کرد و عفونت هایی که به داروها پاسخ نمی‌دهند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 3 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *