اخبار و مقالات, مقالات

آخرین آمارهای ابتلا به بیماری های آمیزشی نزد جوانان

آخرین آمارهای ابتلا به بیماری های آمیزشی نزد جوانان دنیا-مشاوره سلامتی رایگان- های طب

به دست آوردن تعداد افرادی که مبتلا به عفونت های مقاربتی هستند و آمارهای دقیق ابتلا به بیماری آمیزشی کار ساده ای نیست، زیرا اکثر بیماری های مقاربتی، علائم قابل توجهی ندارند و هر یک از آن ها از طریق آزمایش قابل تشخیص هستند.

متأسفانه، در جوامع بشری هم، برنامه‌ های غربالگری به طور گسترده اجرا نمی شوند و در واقع مسائلی چون شرم اجتماعی و عدم آگاهی عمومی باعث می شود تا بین مجریان مراقبت ‌های بهداشتی و بیمارانی که در معرض خطر بیماری ‌های مقاربتی قرار دارند، موانعی وجود داشته باشد و این افراد به سمت انجام آزمایش، سوق داده نشوند.

آمار میزان شیوع بیماری های مقاربتی در سطح جهان-ایران-مشاوره آنلاین پزشکی- های طب

آمار مربوط به بیماری های مقاربتی در ایالات متحده آمریکا

برآوردها و آمار مربوط به بیماری های مقاربتی در ایالات متحده آمریکا، حاکی بر این است که جوانان بخش عمده ای از افراد مبتلا یا ناقل بیماری های مقاربتی را تشکیل می دهند و آخرین آمار به دست آمده در خصوص این بیماری بدین شرح است:

  • نیمی از تمام بیماری های مقاربتی در افراد کمتر از 25 سال رخ می دهد.
  • از هر چهار مورد جدید STI یک مورد در نوجوانان رخ می دهد.
  • سرعت رشد بیماری های مقاربتی در میان جوانان (15 تا 24 ساله) بیشتر مخصوص به بیماری هایی نظیر کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس است که البته کلمیدیا بیشترین و سیفلیس کمترین میزان جمعیت را به خود اختصاص می دهد.
  • به گزارش CDC، آمارهای ابتلا به بیماری آمیزشی در سال 2006، حدود 5259 جوان 13 تا 24 ساله در 33 ایالت متحده آمریکا، به HIV/AIDS مبتلا شده بودند که البته این آمار حدود 14 درصد از افراد مبتلا در آن سال را نشان داده بود.
آخرین آمارهای ابتلا به بیماری های آمیزشی نزد جوانان دنیا-مشاوره سلامتی رایگان- های طب

آمار میزان شیوع بیماری های مقاربتی در سطح جهان

آمار به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نشان می دهد که عفونت های مقاربتی، تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت جنسی و تناسلی افراد در سرتاسر جهان دارند و در واقع بیش از یک میلیون عفونت از این طریق، به صورت روزانه منتقل می شود.

بیش از 30 نوع باکتری، ویروس و انگل مختلف می توانند از طریق تماس جنسی منتقل می شوند. هشت مورد از این پاتوژن ها بیشترین شیوع را در بین این بیماری ها دارند.

در حال حاضر از این هشت پاتوژن شامل: چهار مورد سیفلیس، سوزاک، کلامیدیا و تریکومونیا قابل درمان بوده و چهار مورد هپاتیت B، ویروس هرپس سیمپلکس، HIV و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) هستند که عفونت های ویروسی بوده و برخی غیر قابل درمان هستند.

بیماری های مقاربتی عمدتا از طریق تماس جنسی (واژینال، رابطه جنسی دهانی و مقعد ) و برخی نیز می توانند از طریق روش های غیر جنسی مانند خون پخش شوند. بسیاری از این عفونت ها مانند: کلامیدیا، گونوره، هپاتیت B، HIV و سیفلیس هم می توانند در حین حاملگی و زایمان از مادر به کودک منتقل می شوند.

ثبت رایگان تست STD در منزل

ثبت امتیاز
[کل: 4 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *